blog o podróżowaniu

Castellammare del Golfo - idealne miejsce na idealny wypoczynek

Marzyliście kiedykolwiek o miasteczku idealnym na letni wypoczynek? Miejscu, w którym wszystko jest perfekcyjne? Poczynając do pięknej, piaszczystej plaży, ciepłego morza, poprzez sieć klimatycznych knajpek serwujących prawdziwe specjały, a kończąc na uroczych uliczkach, w których zakamarkach, aż chce się zgubić. Takie właśnie jest Castellammare del Golfo.

Długo zastanawialiśmy się, które miejsce będzie spełniało powyższe kryteria i pozwoli w ciągu ostatnich dni naszego wypoczynku w pełni naładować wewnętrzne akumulatory. Po przeczytaniu kilku recenzji w internecie wybór padł właśnie na to miasteczko. Jak się później okazało, był to strzał w 10!

Jak dojechać do Castellammare del Golfo?

Oczywiście autobusem! Startowaliśmy z drugiego końca wyspy -  z Katanii, w której to spędziliśmy pierwszych kilka dni naszego urlopu. Niestety nie ma bezpośredniego połączenia pomiędzy tymi miastami, w grę wchodzi więc przesiadka w Palermo. Warto wcześniej sprawdzić aktualny rozkład jazdy autobusów, aby jak najlepiej zgrać je w czasie. Dzięki temu oszczędzicie sobie godzinnego oczekiwania na stacji autobusowej na kolejny transport. Możecie to zrobić tutaj oraz tutaj. Aby nie tracić całego dnia na podróż, po porannej pobudce i włoskim śniadanku, o 8.30 rano siedzieliśmy już w autobusie. Dzięki temu o 14 byliśmy już w hotelu na drugim końcu wyspy. Łączny koszt transportu wyniósł nas 18,40 euro na osobę. Droga wbrew pozorom minęła nam bardzo szybko, a to za sprawą nieziemskich widoków za oknem. Szczególnie efektywny był objazd nieczynnego kawałka autostrady, który to prowadząc przez najbardziej wąskie i strome uliczki powodował dość spore palpitacje serca - przynajmniej mojego :)

Na Sycylii autostrady budowane są wysokich filarach
To się nazywa jazda na lusterka :)
Po drodze mieliśmy takie widoki

Castellammare del Golfo to niedużej wielkości, bardzo klimatyczne nadmorskie miasteczko położone pomiędzy wodami morza Tyrreńskiego, a stromymi zboczami gór. Kiedyś znajdował się tam zamek i całkiem sporej wielkości port. Obecnie jest popularnym kierunkiem turystycznym. Pomimo swojego uroku, nie jest jednak aż tak oblegane, jak bardziej znane Cefalu lub Taormina, co moim zdaniem jest ogromnym plusem. W trakcie naszego  pobytu, wczesnym październikiem, turystów w miasteczku było jak na lekarstwo. Dzięki temu mogliśmy w pełni rozkoszować się urokami tego magicznego miejsca, a plaża była prawie całkowicie pusta. Życie w miasteczku toczyło się spokojnym, wręcz leniwym, rytmem ożywając jedynie z rana, gdy do portu wpływały kutry ze świeżo upolowanymi zdobyczami oraz wieczorem, gdy otwierały się mniejsze i większe knajpki, a włosi spotykali się na rodzinnych kolacjach.

Plaża w centrum Castellammare del Golfo
Piazza Petrolo - główny deptak w Castellammare

Port w Castellammare del Golfo

Plaża, plaża, plaża... marzyliśmy o niej od czasu przyjazdu na wyspę. Po wcześniejszych sensacjach pogodowych, jakie mieliśmy okazję zaznać, pierwszą rzeczą jaką zrobiliśmy w Castellammare było popędzenie szybciutko nad wodę. Miasteczko posiada dwie miejskie plaże. Pierwsza z nich znajduje się zaraz przy głównym deptaku. Aby się na nią dostać należy zejść po stromych schodkach w dół. Jednak ona nie przypadła nam do gustu. Była mała i mocno zaniedbana. Druga, uznawana za jedną z najpiękniejszych plaż na Sycylii, znajduje się w odległości około 1 kilometra od centrum. Niesamowita Spaggia! Plaża, jaką możemy spotkać nad polskim Bałtykiem. Piaszczysta, szeroka i ciągnąca się przez wiele kilometrów - plaża, aż po horyzont. To właśnie na niej spędzaliśmy większość dnia łapiąc ostatnie promyki letniego słońca. Jedynym mankamentem był fakt, że znajdująca się obok góra sprawiała, że słońce na naszej plaży było jedynie do godziny 17. Wówczas z zazdrością patrzyliśmy na położone kilka kilometrów dalej miasteczka, nadal skąpane w słońcu.

Spaggia o tej porze roku była cała dla nas

Gdzie dobrze zjeść?

Po zaspokojeniu pierwszych wrażeń wizualnych i duchowych, przyszedł czas na te bardziej prozaiczne. Mianowicie padło pytanie: "Gdzie by tu zjeść?". Jeszcze przed wyjazdem, na blogu Wanderlust, znalazłam informację o znajdującej się nieopodal centrum knajpce o wdzięcznej nazwie "Charlie Brown". Postanowiliśmy wypróbować. Zamówiona przez nas pizza okazała się być poezją smaku. Niepozorna, rodzinna knajpka serwowała włoską kuchnię w arcy mistrzowskim wykonaniu. Jadłam tam jedną z najlepszych pizz w moim życiu, taką o jakiej w Polsce możemy tylko pomarzyć. Z nami to jest tak, że jak zasmakujemy czegoś naprawdę dobrego, to będziemy wracać tam w nieskończoność. I tak było w tym przypadku. Zmieniał się tylko rodzaj zamawianej pizzy :)
Dla zainteresowanych: knajpa znajduje się przy ulicy  Giuseppe Garibaldi 356, a cena zamawianej pizzy waha się w okolicy 5-6 euro. Jeśli lubicie zjeść dobrze i nie spłukać się do cna, serdecznie polecam.

Noclegi na Sycylii

Z noclegiem również trafiliśmy w 10. Przeszukując serwis booking.com trafiliśmy na promocję, dzięki której udało nam się zarezerwować mieszkanie w cenie 148 zł za dobę. Biorąc pod uwagę, że mieliśmy do dyspozycji dwie sypialnie, salon z w pełni wyposażonym aneksem kuchennym oraz dużą łazienkę, cena była naprawdę okazyjna. "La Chiusa Case Vacanze" mieści się przy ulicy Via Marinaro 4/A (dwie minuty drogi od portu).

Pobyt w Castellammare oceniam na 6+. Nie jestem zwolenniczką wracania w to samo miejsce, w końcu jest tyle pięknych zakątków do odwiedzenia na świecie, ale miasteczko ma w sobie to "COŚ", co sprawia, że z ogromną chęcią przyjechałabym tam jeszcze raz.

Mam nadzieję, że chociaż trochę zachęciłam do odwiedzenia tego cudownego miejsca. Dajcie znać co o tym myślicie!