blog o podróżowaniu

Wczasy w Sudetach, czyli pomysł na tygodniowe wakacje z psem

Sudety to miejsce idealne dla każdego, kto lubi aktywny wypoczynek. Mnogość szlaków i przepiękne, wręcz fantazyjne krajobrazy przyprawiają o zawrót głowy. Blisko do czeskiej Pragi oraz na Morawy. Z uśmiechem na ustach wyjadą stąd zdobywcy Korony Gór Polski oraz wielbiciele starych zameczków. Jedno jest pewne! Nie będziesz się tam nudził!

Sudety z psem
Przez kilka ostatnich lat tradycją wręcz stało się, że zawsze we wrześniu pakowałam walizkę i wyjeżdżałam na bite 3 tygodnie urlopu. Byłam przekonana, że tylko w ten sposób będę w stanie całkowicie się zresetować i odpocząć od natłoku codziennych obowiązków. Tak było rok temu, gdy wybrałam się do Albanii oraz dwa lata temu przemierzając Sycylię. Ten rok był wyjątkowy, albowiem urlop podzieliłam na 3 części. W maju odwiedziłam Ojcowski Park Narodowy, w sierpniu spędziłam kilka dni na Mazurach, a wrzesień obfitował w liczne wędrówki po górskich szlakach. Muszę Ci się przyznać, drogi Czytelniku, że cholera lubię te góry. No lubię i już! ;)

Tym razem wybrałam się zwiedzać, jedną z najpiękniejszych i moich ulubionych krain Polski - Dolny Śląsk. Klimatyczne miasta, piękne góry, moc zabytków - każdy znajdzie coś dla siebie. Czasu nie mieliśmy wiele, zaledwie 8 dni, jednak udało nam się tak ułożyć plan wyjazdu, aby każdego dnia czekała na nas jakaś fajna atrakcja. W planie było znacznie więcej, między innymi wycieczki "pod dachem". Na szczęście pogoda okazała się łaskawa i cały wyjazd mogliśmy spędzić na szlakach. Kompanem podróży był nasz czworonożny przyjaciel, rzecz jasna!

wakacje w Sudetach

Nie przedłużając, poniżej przedstawiam przykładowy plan tygodniowych wakacji na Dolnym Śląsku. A jeśli odwiedziłeś już poniższe miejsca, poniżej znajdziesz kilka dodatkowych informacji na temat atrakcji w okolicach Kudowy-Zdrój.

Dzień 1 - Vacations are loading...

Z Warszawy do Kudowy trochę kilometrów jest. Gdybyśmy jechali sami, zapewne zrobilibyśmy trasę za jednym zamachem, jednak podróżując z psiakiem musieliśmy robić częste postoje. Tym bardziej, że Sonia nie bardzo przepada za podróżowaniem, więc taka przerwa w podróży trochę ją odstresowywała. Po zajechaniu na miejsce, szybki rekonesans miasta, małe zakupu i planowanie od czego by tu zacząć jutrzejszy dzień.

Dzień 2 - Szczeliniec Wielki i Błędne Skały

Na pierwszy ogień idą dwa najbardziej popularne miejsca Gór Stołowych. To właśnie dla nich co roku przyjeżdża tu tysiące turystów. Wiem już dlaczego! Stanąwszy na tarasie widokowym na Szczelińcu można przez moment poczuć się jak na norweskich fiordach. No dobra! Prawie! :) Ale emocje są! Natomiast Błędne Skały to takie czeskie Skalne Miasta w pigułce. Jest git!

Sudety z psem

Dzień 3 - Broumovské Stěny

Kontynuując zwiedzanie Gór Stołowych przenosimy się na ich czeską stronę. Kamienna Brama, Koruna czy Junacka Vyhlidka to tylko część atrakcji, jakie czekały na nas tego dnia. W tym miejscu muszę oddać hołd Czechom, gdyż ich szlaki są naprawdę mega! Niby góry te same, ale jakoś inaczej. Fajniej :)

Sudety atrakcje

Dzień 4 - Jagodna

Góry Stołowe trochę dały w kość moim udom, więc aby nie przeciążać organizmu kolejny dzień przeznaczyliśmy na w miarę lajtowy spacer. W ramach zdobywania Korony Gór Polski, udaliśmy się w samo serce Gór Bystrzyckich i zdobyliśmy ich najwyższy szczyt - Jagodną. Szlak może nie należy do najciekawszych, ale dzień spędzony na świeżym powietrzu i kolejny wierzchołek KGP do kolekcji wynagrodziły brak interesujących widoków.

Korona Gór Polski

Dzień 5 - Adršpach i Teplické Skály

Hit nad hitami! Jeden z głównych powodów, dla których wybrałam się właśnie w Sudety. Adršpach i Teplické Skály to atrakcje wchodzące w skład tak zwanych Skalnych Miast w Czechach. Miejsca tak magiczne, że wielokrotnie były wykorzystywane jako plan filmowy filmów fantasy. Można zwiedzać osobno, a można tak jak my, połączyć w jedną całodniową wyprawę. Obecność obowiązkowa!

Skalne Miasto z psem

Dzień 6 - Śnieżnik

Kolejny dzień pod znakiem zdobywania Korony Gór Polski. Tym razem wybór padł na Śnieżnik - najwyższy szczyt masywu o tej samej nazwie. Bardzo przyjemna i pełna fajnych widoków trasa, szczególnie w trakcie podejścia pod sam szczyt. Pyszne jedzonko w schronisku, extra fotki na górze i murowana zadyszka- ehhh.... lubię to! :)

Śnieżnik z psem

Dzień 7 - Rezerwat "Torfowisko Pod Zieleńcem" i wejście na Orlicę

Na pożegnanie z górami zostawiliśmy sobie najdłuższy, jeśli chodzi o liczbę kilometrów, szlak. W ten dzień "zaliczyliśmy" śródleśny rezerwat torfowisk, którego krajobraz jest porównywalny do wyglądu Europy z czasów zlodowacenia(!) oraz wejście na kolejny wierzchołek KGP. Ponad 30 km w nogach, zmoczone głowy i zmęczone ciała, ale za to szczęśliwi mogliśmy dzień później wracać do domu.

Wakacje w górach

Dzień 8 - Powrót do domu

Ostatniego dnia pogoda nieco pokrzyżowała nam plany. Bardzo chciałam przejechać przez Wałbrzych i odwiedzić Zamek Książ oraz położone niedaleko Kolorowe Jeziorka. Jednak cały dzień lało jak z cebra, więc na pocieszenie poszliśmy jedynie do Kaplicy Czaszek. Fotek brak, bo w kaplicy jest zakaz robienia zdjęć.

Atrakcje turystyczne w Sudetach?

Poza wyżej opisanymi miejscami, miałam w zanadrzu kilka pomysłów rezerwowych. Część z nich na wypadek, gdyby padało lub znudziło nam się chodzenie stricte po górach. Wszystkie znajdują się w niedalekiej odległości od Kudowy-Zdrój (tak max godzinkę jazdy), albowiem tam mieliśmy wykupiony nocleg:
Symbol znacznika wyboru Góry Sowie i wejście na Wielką Sowę - coś dla zdobywców Korony Gór Polski, ale nie tylko;
Symbol znacznika wyboru twierdza Srebrna Góra;
Symbol znacznika wyboru północna część Broumovskich Stěn;
Symbol znacznika wyboru wyprawa szlakiem bunkrów w Górach Orlickich - dla miłośników fortyfikacji wojskowych;
Symbol znacznika wyboru jednodniowy wypad do czeskiej Pragi;
Symbol znacznika wyboru park miniatur "Minieuroland" w Kłodzku;
Symbol znacznika wyboru Sztolnie Walimskie wchodzące w skład kompleksu "Riese".

I to tyle w temacie wakacji w Sudetach. We wszystkich wyprawach  dzielnie towarzyszył nam nasz czworonożny przyjaciel. Zresztą te kilka dni urlopu było planowane poniekąd pod nią i nie bez przyczyny wybraliśmy psiolubne góry. Jak się okazuje, podróżowanie z psem staje się co raz bardziej popularne. Na szlaku spotykaliśmy wiele psiaków wraz z opiekunami. Poza tym, podróżowanie z psem jest fajne!

Odnośnie noclegu polecam Kudowę-Zdrój. Ładne i bardzo zadbane miasteczko, choć przyznam szczerze, że podziwiane jedynie z samochodu. Przez cały wyjazd mieliśmy tak ładną pogodę, że szkoda nam było tracić czas na chodzenie po mieście. Tym samym, wstyd się przyznać, ale nie posiadam ani jednego zdjęcia miasta :P Dla głodomorów i miłośników włoskiej kuchni polecam "Cudova Bistro". Pyszna pizza z pieca w naprawdę wielu smakach. Obok znajduje się czeska restauracja, której nazwy nie pamiętam, jednak ceny zabijają na samym wejściu.

To jak? Widzimy się w Sudetach za rok? ;)

1. Masz rację, Sudety są niewyczrpaną skarbnicą atrakcji. Każdy znajdzie w nich coś dla siebie.

1. Potwierdzam! Byłam tam po raz pierwszy, nie licząc pobytu w Błędnych Skałach w dzieciństwie, ale nic z tamtego okresu nie pamiętam. Już obmyślam plan powrotu :)

2. Jeszcze tylu miejsc tam nie widziałam. Chciałabym wrócić i to zaraz :) Uwielbiam Sudety, a szczególnie Karkonosze.

1. Masz rację! To przepiękne rejony. W Karkonoszach byłam jako dzieciak, wspinając się na Śnieżkę. Też chciałabym tam wkrótce wrócić :)

3. Łał! super wpis. Piękne zdjęcia. Chyba w tym roku namówię swoją żonkę na wypoczynek w polskich górach bo jak nie za granicą wczasy to ciągle morze.

1. Polecam serdecznie! Ja za morzem nie przepadam. Nie lubię tych tłumów i zimnej wody w Bałtyku. A polskie góry są bardzo atrakcyjne.

4. Sudety to najpiękniejsze polskie góry! Zdecydowanie jest co zwiedzać, mi szczególnie utkwiły w pamięci sztolnie kompleksu Riese

5. Chyba czas odwiedzić Sudety. Zdjęcia zdecydowanie zachęcają :) Gratulacje dla towarzysza podróży. Widać, że wspinaczka się spodobała :)

1. Jasne, to jest najwyższy czas. Sudety są piękne, uwielbiam po nich chodzić wraz z mężem. Czekamy aż nasz synek podrośnie aby i jego tam zabierać :)

6. Przepiękne widoki <3 uwielbiam takie wczasy w górach z dziećmi. Zawsze od samego rana zaraz po śniadanku idziemy na spacer, zbieramy kwiatki oraz zioła na łąkach. Jest po prostu cudowanie. Uwielbiam lato.

1. Sudety wyglądają najpiękniej zimą. Postaraj się właśnie tam pojechać gdy spadnie śnieg. Niezapomniane widoki dla każdego zainteresowanego.

7. Sudety są wspaniałe, piękne zdjęcia :)

8. Wiesz, że jeszcze nie miałam okazji być w Sudetach? Muszę to koniecznie nadrobić :) Ostatnio natomiast zarezerwowałam Hotel Kraków na weekend i to też był trafny wybór :)

9. Polskie góry są przepiękne, ale zdecydowanie bardziej wolę Morze Bałtyckie, gdzie lubię wybrać się np. na weekend.

10. Takie wczasy naprawdę są bardzo ciekawie.Sam nad tym na pewno się zastanowię.

11. Polska jest piękna i teraz większość osób to doceni. Ja wybieram się nad moje ukochane Morze Bałtyckie już w przyszłym miesiącu

12. Super relacja. Miejsce idealne na wakacje z psem.

13. U nas pojawił się pomysł na wakacje, gdzieś w Polsce, kamperem. Nigdy w taki sposób nie podróżowaliśmy, więc może najwyższy czas? Wiem, że jest bardzo wiele różnych wypożyczalni kamperów, więc może za miesiąc wyruszymy w bardzo fajną podróż!

14. Byłam w górach w tym roku na kilka dni - uwielbiam. Teraz chcemy wybrać się na weekend nad morze. Znalazłam bardzo fajne miejsce na pomorzu i chciałabym je zobaczyć. Poza tym dobrze nam zrobi chwila oddechu przed szkołą :)

15. Ja jestem pewny na 100 procent że ten blog polecę mojemu przyjacielowi. Jego takie blogi bardzo interesują.

16. Super pomysł. Warto zobaczyć to miejsce.

17. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

18. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

19. A największy i najsłynniejsze miasta Polski odwiedzacie? Szczególnie Kraków, każdą porą roku piękny, magiczny. Można sobie wynająć apartament w centrum http://wsercukrakowa.pl/ . Wszędzie będzie blisko. Nawet przez tydzień jest co w Krakowie robić. Jak jeszcze nie byliście to koniecznie trzeba.

20. Równie piękne jak Sudety są również Beskidy. Jeśli poszukujesz domków u stóp Królowej Beskidów Osada Babiogórska będzie idealnym rozwiązaniem. Oferowane domki w Zawoi, oprócz miejsca do odpoczynku, mają również aneksy kuchenne i łazienki. Ponadto do każdego z nich przylega taras. Wszystko to za bardzo rozsądną cenę!

21. Uważam ze to świetny pomysł :) na taki wypad

22. Sama, uwielbiam spędzać wakacje w Górach. Obecnie, jestem na etapie poszukiwania noclegu w Karpaczu. Czy wybór http://www.lesnydwor.karpacz.pl/ jest dobrym rozwiązaniem?

23. Na tym blogu znalazłem bardzo dużo ciekawych artykułów. Na tym blogu naprawdę warto być.

24. Jeżeli szukacie super oferty mieszkaniowej we wrocławiu lub na prykład w górach to jesteście w dobrym miejscu bo polecam wam firmę condo. Oferta mieszkań eksperci nieruchomościa https://condo.pl/investments/ powinna was jak najbardziej zainteresować ! Bardzo polecam osobom lubiacym miec fajna okolice Można kupić mieszkanie gotowe do zamieszkania inwestycyjne albo eksperci nieruchomościskie.

25. Bardzo fajny blog. Do wczasów przyda się kondycja którą możecie wyrobić pod okiem trenera personalnego.

26. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

27. Bardzo ładne miejsce, świetny wpis

28. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

29. Sudety uwielbiam, pochodzę z tamtych stron. Natomiast gdzieś zawsze ciągnęło mnie do Włoch. Już trochę zwiedziłem w ostatnich latach - Rzym, Watykan, Mediolan, Jezioro Como i nawet Sardynię. Jednak na weekend chcemy wyjechać z żoną i zwiedzić Pompeje. Skorzystałem z internetowego przewodnika na https://pompeje.pl/ i wiem, jaki będę mieć plan wycieczki. Nie wiem, czy dwa dni na to miejsce to nie za mało. Może jeszcze przedłużę wyjazd ;)

30. Większość osób kojarzy wakacje z latem i upałami, ale warto pamiętać, że w ziemie również można spędzić czas, szczególnie uprawiając śnieżne sporty.

31. To prawda, Sudety są piękne. Ja dokładnie polecam małą wieś Międzygórze. Możesz zatrzymać się w https://slonecznawilla.eu/ i cieszyć się naturą.

32. Fajny wpis, sporo zdjęć z widoków - super się to przeglądało i czytało. Na naszym blogu publikujemy też treści o górskich terenach i warto też uwzględnić ceny noclegów, albo ośrodków narciarskich, bo wiele osób tego szuka. Każdy, kto wybiera się na wczasy w górach powinien też zainteresować się Włoskimi Alpami.

33. Sudety to wspaniałe miejsce na niezliczone piesze wędrówki. Można tam naprawdę aktywnie odpocząć podczas swojego urlopu. A te zdjęcia potwierdzają tylko jak tam jest pieknie, i że warto tam pojechać.

34. Domki letniskowe Żnin: Zaplanuj niezapomniane wakacje w jednym z domków letniskowych w Żninie. Otoczone zielenią i położone nad brzegiem jeziora, domki oferują nie tylko piękne widoki, ale także łatwy dostęp do wodnych atrakcji. To idealne miejsce na wypoczynek dla osób, które pragną uciec od miejskiego zgiełku i cieszyć się spokojem natury.