blog o podróżowaniu

KORONA GÓR POLSKI - JAGODNA

Jagodna - najwyższy szczyt Gór Bystrzyckich i kolejna cegiełka do zdobycia Korony Gór Polski. Niestety mocno rozczarowuje monotonią i brakiem jakichkolwiek widoczków. Zapraszam na recenzję.

Jagodna to zdecydowanie szczyt, który "zaliczają" jedynie obłąkani zdobywcy KGP (tak, tak...ja też się zaliczam do tego grona, choć nieoficjalnie, bo bez książeczki), rodziny z malutkimi dziećmi (na upartego można tam wjechać wózkiem) i rowerzyści (gdyż tylko dla nich wjazd na górę ma jakiś sens). Trasa prowadząca na szczyt to zwykła, szutrowa, wielokilometrowa drogą. Dla urozmaicenia szlak czasami skręca w las, jednak idąc drogą i tak osiągniesz cel. Widoków na szlaku - zero, widoków na szczycie - zero, stopień atrakcyjności (-)10. Trochę przypomniało mi się zdobywanie Łysicy, z której widoki również zasłaniały drzewa. Tam jednak atrakcją samą w sobie była droga prowadząca na szczyt.

Jagodna 977 m n.p.m. - najwyższy szczyt Gór Bystrzyckich

Na szlak wychodzimy ze schroniska PTTK Jagodna w Bystrzycy Kłodzkiej (zerknij jaką mają MEGA stronkę w necie). Obieramy niebieski szlak prowadzący na szczyt i powoli, krok za krokiem, suniemy przed siebie. Pogoda nijaka, widoki też nie za specjalne. Zastanawiam się, czy nie lepiej było jechać na Wielką Sowę. Niestety dopiero po fakcie dowiedziałam się, że Góry Sowie jakieś takie atrakcyjniejsze. Idąc przed siebie, nadal wierzę, że jakieś widoczki będą. W końcu jestem w górach, do diaska! :) Niestety, na szczycie wita nas ambona, usypana z kamieni wieża i... nic poza tym. Trochę rozczarowani dokładamy swoje kamyczki, pstrykamy kilka nieciekawych fotek i idziemy dalej niebieskim szlakiem. Tak naprawdę, w tym miejscu mogliśmy zejść z powrotem do schroniska i pojechać w jakieś "ciekawsze" miejsce. Jednak, jako że nie tylko o zdobywanie szczytów tu chodzi, postanowiliśmy kontynuować naszą wycieczkę i do schroniska wrócić nieco okrężną drogą. Czy było warto? Hmmm.... niekoniecznie :P Zarówno niebieski jak i żółty szlak, którym wracaliśmy prowadzą wciąż tą samą drogą dojazdową.

pies w górach

szlak na jagodną
jagodna góry bystrzyckie

korona gór polski jagodna

Czy szlak na Jagodną może być atrakcyjny? Ależ oczywiście! Pod warunkiem, że wybierzesz się na niego na dwóch kółkach. Trasa na szczyt jest rewelacyjna dla rowerów. Dla zaawansowanych może być nieco nudna, ale dla całej reszty równomierny podjazd oraz ubita powierzchnia będą jak najbardziej ok. Zresztą, idąc na wierzchołek, mijaliśmy więcej rowerzystów niż pieszych.

Chociaż szlak na Jagodną nie należy do najciekawszych i tak polecam, gdyż jakakolwiek aktywność ruchowa na świeżym powietrzu ZAWSZE jest super :)